Næste ansøgningsfrist

Ansøgningsfrist for LAG midler: 15. januar 2025 kl. 23:59

Ansøgningsfrist for N-FLAG midler: - der er pt. ingen N-FLAG midler til rådighed.

Midler til rådighed

LAG midler - kr. ca. 3.000.000
Beløb er ikke endeligt fastlagt endnu.

N-FLAG midler - kr.  0

Søg tilskud / Ansøg om tilskud

Ansøg om tilskud

Vi anbefaler, at du kontakter vores koordinator og/eller deltager i orienteringsmøder, skrivecafeer eller netværksmøderne.

Vores koordinator kan vejlede dig, men det er DIT eget ansvar at alle regler, lovgivning og deadlines overholdes. Vores koordinator kan derfor ikke ifalde et erstatningsansvar eller lignende hvis der skulle ske noget uforudset i ansøgningsprocessen eller i projektperioden.

Men hun kan vejlede dig gennem hele processen.

Selve ansøgningen om tilskud sker via TAST-SELV, ved brug af MitId eller medarbejder MitID.

Få hjælp i ansøgningsprocessen

Koordinator
Inger Bøgh Bisgaard
Tlf. 20 55 33 43
info@lag-thymors.dk

Alle hverdage 8-16

3 gode råd du bør gøre tidligt i processen

Tag kontakt til vores koordinator, der står klar til at hjælpe dig.

Læs vores Pixibog, da vi kun støtter projekter indenfor rammerne af vores udviklingsstrategi.

Læs Plan-& Landdistriktsstyrelsen generelle vejledning om ansøgning, da det er den der skal følges, hvis du får tilsagn

Ansøg om LAG-midler

LAG-midler søges via Landbrugsstyrelsens ansøgningsportal TastSelv.

Du skal logge på med MitId, enten med MItID Erhverv eller som Ledelsesrepræsentant for f.eks. en forening. Du kan IKKE logge på med dit personlige MitID

En ansøgning ligger som kladde, indtil du indsender den. Du kan altså tilpasse den hen ad vejen.
Koordinator kan i hele ansøgningsprocessen se din ansøgning, og kan hjælpe dig, med dine spørgsmål til ansøgningen. 

Driftsstatus for Tast Selv

Landbrugsstyrelsens ansøgningsportal TastSelv, bliver løbende opdateret. I disse perioder er TastSelv IKKE tilgængelig.

Vi har desværre ikke mulighed for på forhånd at vide, hvornår disse opdateringer sker. Da der kan ske kortfristede ændringer i Servicevinduerne  Det betyder, at du selv skal tjekke, om TastSelv er tilgængeligt når du planlægger at benytte systemet.
Derfor er det vigtigt, at du starter din ansøgning i GOD tid, så du har mulighed for at lære systemet at kende.

Du kan se Driftsstatus og Servicevinduer her

Problemer med TastSelv 

TastSelv ansøgningssystemet fungerer ikke optimalt.

Det betyder, at du kan opleve problemer med f.eks.
– at logge på (forsøg med en anden browser f.eks. “edge”)
– at logge på 1. gang – send en mail til centralteam@lbst.dk og gør opmærksom på, at CVR nr. xxx fejler ved oprettelse i TastSelv. Det må forventes, at der går mindst en arbejdsdag inden der kan logges på.
– at din ansøgning indeholder data du ikke selv har tastet ind.
– at du mister de indtastede data – husk at trykke gem, inden du går videre til næste fane. 

Har du stadig problemer kontakt TastSelv supporten på tel. 33 95 80 00

Du bedes altid informere os, hvis du oplever problemer. Det hjælper os med at hjælpe ansøgerne smile  

Kan du ikke indsende din ansøgning rettidigt på grund af tekniske problemer, skal du skrive til os på mail: info@lag-thymors.dk og forklare situationen. 

Ansøg om N-FLAG-midler

Nationale FLAG-midler søges via Erhvervsstyrelsens ansøgningsportal TAS.

Du skal logge på med MitId, enten med MItID Erhverv eller som Ledelsesrepræsentant for f.eks. en forening. 
Du kan godt logge på med dit personlige MitID, men den bør kun benyttes, hvis du laver en ansøgning for dig selv personligt. 

Ansøgningen gemmes automatisk og ligger som en “kladde”. Du kan logge på og arbejde videre med den. Efter indsendelsen kan du stadig tilgå ansøgningen og rette i den indtil ansøgningsfristens udløb.
Koordinator kan IKKE se din ansøgning undervejs i ansøgningsprocessen.
For at lave en udskrift af din ansøgning, skal du sende den ind og derefter kan du printe/lave en pdf, som kan sendes til koordinator, hvis du har brug for hjælp. 

Når ansøgningsfristen er udløbet, sendes N-FLAG ansøgningen direkte videre til Plan- & Landdistriktsstyrelsen. Der er derfor vigtig, at du kontakter koordinator før udløbet af ansøgningsfristen. Du kan først indsende ansøgningen, når den er fuldt oplyst (alle obligatoriske felter er udfyldt).

Problemer med TAS 

TAS ansøgningssystemet fungerer ikke optimalt.

Det betyder, at du kan opleve problemer med f.eks.
– at miste data (log ud jævnligt og log på igen. Det anbefales ikke, at arbejde flere timer i systemet i træk ….)

Har du tekniske spørgsmål til ansøgningsportalen eller udfordringer med at indsende ansøgningen, skal du tage kontakt til Simon Vejen i Netværkscenteret via mail: simvej@plst.dk eller telefon 21 76 78 23 – dette er udelukkende til tekniske spørgsmål.

Kan du ikke indsende din ansøgning rettidigt på grund af tekniske problemer, skal du skrive til Simon Vejen på mail simvej@plst.dk med cc til NFLAG ordningen nflag@plst.dk INDEN ansøgningsfristen udløber, ellers risikerer du, at din ansøgning afvises.

Du bedes altid informere os, hvis du oplever problemer. Sæt os gerne på cc. på mails til Plan- og Landdistriktsstyrelsen.  Det hjælper os med at hjælpe ansøgerne smile   

Bestyrelsen lægger særligt vægt på

  • Helhedsindtrykket af projektbeskrivelsen
  • Projektets relevans I forhold til udviklingsstrategien
  • Graden af samarbejde og lokaleforankringer I projektet
  • Projeket som fordre en mere leve-& bæredygtig udvikling
Forsiden af den nye strategi for 2023-2027

Ny strategi

– LAG & FLAG Thy-Mors,
    2023-2027

Forsiden af den nye strategi for 2023-2027
Accessibility